
Hotellkjeden Lopesan skal doble antall senger på fem år
Direktøren for hotellkjeden Lopesan Hotel Group er overbevist om at veksten for kjeden vil fortsette til tross for usikkerheten forårsaket av brexit og den økonomiske nedgangen i Tyskland. Han sier også at hvis byråkratiet på Gran Canaria fortsetter å stikke kjepper i hjulene for prosjekter, vil selskapet investere utenfor øygruppen.
I et intervju med Canarias7 sier direktøren at selskapet stadig tilpasser seg nye trender i markedet, uten at det skal gå ut over kvaliteten som kjennetegner selskapet.
Nye konsepter
Han sier også til avisen at kjeden nå utvikler nye hotellkonsepter, slik som Abora by Lopesan og Corallium by Lopesan, som allerede er i drift, i tillegg til de nye konseptene The Lopesan Collection Hotel og Kumara, som snart skal presenteres på Gran Canaria.
Hotellkjeden snuser allerede på det Nord-Amerikanske markedet, men holder foreløpig kortene tett til brystet om disse planene.
Byråkratiet på Gran Canaria et problem
Direktøren for Lopesan har sett seg lei på det vanskelige byråkratiet på Kanariøyene, og for noen måneder siden truet han med at selskapet i fremtiden vil fokusere på andre destinasjoner dersom byråkratiet fortsetter å stikke kjepper i hjulene på deres prosjekter.
– De administrative hindrene og det byråkratiske nettet som vi har vært involvert i det siste tiåret har ført til at Lopesan ikke har fått noen relevante lisenser for å bygge nye hoteller siden 2009, selv i områder som kvalifiserer for dette. Heldigvis er verden stor, og det er mange plasser som er ivrige etter investeringer, sier direktøren til Canarias7.