Risikerer bot for å kreve bindingstid
Telefónica, selskapet bak Movistar, er i hardt vær med spanske konkurransemyndigheter.

Den spanske telegiganten Telefónica er igjen i trøbbel med konkurransemyndighetene – denne gangen for å ha krevd at kundene binder seg til TV-pakken deres.
Selskapets største merkevare er telekom-leverandøren Movistar.
Det er Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC), Spanias konkurransetilsyn, som nå gransker selskapet.
Ifølge tilsynet kan Telefónica ha brutt gamle løfter de ga da de kjøpte opp TV-selskapet DTS tilbake i 2015.
Da fikk Telefónica lov til å kjøpe TV-selskapet – men bare hvis de fulgte visse regler for å unngå at de fikk for mye makt i markedet.
Blant annet skulle de ikke gjøre det vanskelig for kundene å bytte leverandør.
Nå mener CNMC at Telefónica kan ha brutt disse reglene ved å kreve bindingstid på TVe, og det kan i verste fall ende med bot.
Selskapet selv har ikke kommentert etterforskningen.