Booking.com-kunder rundlurt 

Ny svindel sirkulerer på plattformen. 

Booking.com-kunder utsettes for stadig flere svindler.
Publisert Sist oppdatert

En ny og avansert form for svindel har rammet flere turister som bestiller feriebolig og hotell den siste tiden. 

Svindelen foregår på Booking.com, der svindlerne utgir seg for å være hoteller og sender falske meldinger om at reservasjonen er kansellert på grunn av «problemer med betalingskortet».

Meldingen inneholder en lenke som ser tilforlatelig ut – nesten identisk med Booking.com eller hotellets nettside – men leder til en falsk nettside der brukeren blir bedt om å oppgi sensitive opplysninger og kortinformasjon.

Mange lar seg lure i frykt for å miste ferien sin. Enkelte ofre har tapt over 1 000 euro, og pengene forsvinner ofte sporløst, ifølge avisa Maspalomas 24H

Booking avviser at plattformen er hacket. 

I stedet hevder selskapet at svindelen skjer gjennom misbruk av registrerte hotellprofiler. 

Hotellene selv fraskriver seg gjerne ansvar og hevder at deres sikkerhetssystemer ikke er brutt.

Dermed står mange ofre igjen uten mulighet til å få tilbake pengene.

Tips oss

Har du tips til denne eller andre saker?

Send oss tips
Powered by Labrador CMS